Бициклисти страдају у саобраћају због неадекватне опреме и непажње

Родитељи, поред здравља своје деце највише брину за њихову безбедност. Опасности вребају свуда а понајвише у саобраћају. Од куће до школе и од школе до куће. Деца пролазе кроз веће или мање саобраћајнице али су свакако најугроженији учесници у саобраћају. Како би се избегле нежељене последице, потребно је да сви поштују правила понашања у саобраћају, почев од пешака, возача до бициклиста.

Постоје законом одређена правила којих се морају придржавати сви учесници у саобраћају. И за пешаке, и за возаче и за бициклисте постоје тачно одређена места на путу којим се крећу.

''Приликом преласка пешачког прелаза бициклиста је дужан да сиђе са бицикле јер је он намењен искључиво за прелазак пешака преко коловоза. Такође је дужан да обрати пажњу на саобраћајна правила, тачније правило десне стране, семафора и саобраћајног знака СТОП'', каже Милена Митић, ученица.

''Бициклиста приликом вожње не сме да користи слушалице и мобилни телефон. Такође не би требало да диже руке са управљача и да помера ноге са педала'', рекао је Ђорђе Пешић.

''Бицикл се вози десном страном коловоза. Уколико постоји бициклистичка стаза, онда треба да се вози том траком. Уколико не постоји, онда се вози у ширини од једног метра од десне ивице коловоза'', додаје Горана Илић.

Пешаци и бициклисти су најугроженији учесници  у саобраћају и спадају у најрањивију категорију корисника путева. Због чега?  

''Пре свега због велике несразмере ризика који уносе у саобраћај и самом ризику коме су изложени приликом кретања. Наиме, бициклисту од контакта са неким другим возилом , коловозом или неким објектом штити само кацига, уколико је бициклиста уопште и носи. А својим учешћем у саобраћају уноси малу дозу ризика  и због тога су они врло специфична категорија учесника у саобраћају'', појашњава проф Иван Митић.  

Статистички подаци показују да годишње у саобраћајним незгодама, у просеку погине око 60 бициклиста и буде повређено око 1600. Разлози су најчешће непажња али и неадекватна опрема бициклисте.

''Велики део бициклиста који учествује у саобраћају не поседује сву неопходну опрему, која би сигурно смањила ризик од несрећа. Ту се мисли на недостатак одбојног прслука који се користи у случају слабе видљивости. Такође, неопходна је употреба рефлектујућих светала на педалама и на пнеуматицима'', истиче проф Иван Митић.

Бициклисти најчешће страдају у саобраћајним незгодама где је други учесник у судару путнички аутомобил или теретно возило. Деца узраста до 14 година чине око 2% погинулих бициклиста и око 13 % повређених. Многи млади у жељи за доказивањем  изводе разне лудорије и вратоломије приликом вожње бицикла што може имати трагичан исход. 

 

Оцените овај чланак
(0 Гласова)
Последњи пут измењено среда, 31 октобар 2018 14:14

Остави коментар

Уверите се да сте унели све потребне информације означене звездицом (*). HTML код није дозвољен.

НАЈНОВИЈИ ТВИТОВИ

Већина јавних служби спаја празнике, али ће радити дежурне екипе - Радио Телевизија Врање https://t.co/kGaNyl8Lnf via @tripplesworld
Болесна деца нису заборављена, поручују из Здравственог центра - Радио Телевизија Врање https://t.co/BlyPQkJMvm via @tripplesworld
Ухапшен Врањанац са 340 килограма марихуане - Радио Телевизија Врање https://t.co/6fpwGrYY9c via @tripplesworld
Follow RTV Vranje on Twitter