Уколико размишљате да почнете активније да возите бицикл потребно је да знате да ће бенефити по ваше здравље бити многоструки.

Зато не смете много да размишљате.

Ваше тело ће профитирати, али само ако се придржавате основних правила вожње.

Када возите бицикл, сву своју тежину пребацујете на кости карлице.

Код ходања или трчања, тежина се пребацује на ноге због чега пате зглобови.

Вожња бициклом добра је за све људе који имају проблема с боловима у зглобовима или артритисом.

За оне који воле да вежбају вожња бициклом је одличан облик аеробне вежбе због педалирања које побољшава рад срца и мозга, а сјајно делује и на васкуларни систем.

Подстиче излучивање ендорфина, односно хормона среће који побољшава расположење, па упркос умору који се можда јави након дуге вожње, осећај задовољаства је незаменљив.

Бојан Стошић власник продавнице бицикла и бивши спортиста каже да у зависности од кондиције може да се вози 20 или 100 километара.

За почезтак су боље мање километраже, док мишићи не навикну на напор и док не постигнете кондицију.

Готово сви мишићи су у функцији приликом вожње бицикла. Најпогођеније су ноге, односно мишићи у листовима, квадрицепс или бутни мишић и мишићи задњице.

Због усправног положаја активни су и абдоминални мишићи који помажу у балансирању, али и мишићи у рукама и раменима.

Благодети вожње бицикла огледају се у бољој координацији и одржавању равнотеже.Затим, у издржљивости приликом дужег ходања, стајања.

Бициклизам је добра основа за све врсте физичке активности, односно тело је спремније за бављење било којим спортом. А комбинација бициклизма и других спортова је најбоља формула.

Постоје и многа медицинска истраживања на тему утицаја бициклизма на људско тело, тачније кости.

Стручњаци тврде да вожња, односно покретање педала, у којима тело мора да пружи отпор повећавају густину костију.

Смањена густина није занемарљив проблем јер може довести од остеопорозе.

Они који већ имају остеопорозу могу да пробају да возе трицикл, јер пружа већу стабилност.

Особе са скорашњим повредама не би требало да возе бицикл док се не опораве, јер пад може довести до погоршања стања и озбиљних проблема.

Саветује се да би сви који озбиљније и интензивније желе да се посвете овом спорту морају да се консултују са лекаром.

Посебно ако имају проблема са срцем или костима.

Пројекат је суфинансиран на конкурсу Министарства културе и информисања за производњу медијских садржаја за портале у 2020. години. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства. 

 

 

Оцените овај чланак
(0 Гласова)
Последњи пут измењено петак, 25 децембар 2020 00:50

Остави коментар

Уверите се да сте унели све потребне информације означене звездицом (*). HTML код није дозвољен.

НАЈНОВИЈИ ТВИТОВИ

Врање добитник награде Конгреса локалних и регионалних власти Савета Европе - Радио Телевизија Врање… https://t.co/5qrMRb0Jri
Ана Илић добила престижну награду - Радио Телевизија Врање https://t.co/iXT6ctgz9H via @tripplesworld https://t.co/5ZjKPHPiMi
Скупштина једногласно усвојила Одлуку о конверзији потраживања према Јумку - Радио Телевизија Врање… https://t.co/dEEaEZiRag
Follow RTV Vranje on Twitter